Selma Parlour

Selma Parlour

Hakkında

(d.1976, Londra) Londra’da yaşıyor ve çalışıyor.

Seçili sergileri arasında; Activities for the Abyss (solo), Pi Artworks Londra, İngiltere (2019); Upright Animal (solo), Sacha Craddock küratörlüğünde, Pi Artworks Londra, İngiltere (2018);  Parlour Games (solo), Marcelle Joseph Projects, House of St Barnabas, Londra, İngiltere (2016); Paradoxes of the Flattened-out Cavity (solo), Dio Horia, Mykonos, Yunanistan (2015); 100 Painters of Tomorrow, One Art Space, New York, ABD (2014); Selma Parlour (solo), MOT International Projects, Londra, İngiltere (2012); Selma Parlour & Yelena Popova, Horton Gallery, New York, ABD (2012) ve Bloomberg New Contemporaries, Sheffield & ICA, Londra, İngiltere (2011) yer almaktadır. Parlour, 2014’te Thames & Hudson’ın uluslararası yarışması ve yayını 100 Painters of Tomorrow’a seçilmiştir. Sanatçı Mark Rothko Memorial Trust Ödülü, Daugavpils, Letonya (2018) sahibidir. Sunny Dupree Family Kadın Sanatçı Ödülü, Summer Exhibition Royal Academy of Arts, Londra, İngiltere (2017) ve John Moores Painting Prize, Walker Gallery, Liverpool, İngiltere (2016) ödüllerini kazanmıştır.

Eserlerinin yer aldığı seçili koleksiyonlar arasında; Creative Cities Collections, Beijing, Çin ve Saatchi Gallery, Londra, İngiltere bulunmaktadır.

“Resimlerim kalemle çizilmiş, baskıyla boyanmış ya da çoğaltılmış gibi görülmeleri için keten tuval üzerine uyguladığım yumuşak yağlı boya katmanlarından titizlikle oluşturulmuştur. Odak noktam resmin içsel/dışsal sözleşmeleri ve medyumun teknik sorunlarıdır. Kurguladığım kelime dağarcığımın merkezinde; çerçeve, düzlük, yüzey, şeffaflık, trompe l’oeil illüzyonu, yalıtılmış renk bantları ve üniteleri, tekrar (varyasyon ve yer değiştirmelerle), frontalite ve tekil olarak çerçeveli ve sabit görüntü, ve de sanatın ve bağlamın yeniden-sunumu yer almaktadır.

Resimler etkili birer şema ya da şablondur; illüzyon gölgeli bantlarla kodlanır ve renkler içerisine oymacılığa benzer bir süreçle serilir. Renk bir örtüdür (deri değildir). Renkler kelimenin anlamıyla saydamlıklarını, alttaki beyaz astardan ödünç alırlar, böylece arkadan aydınlatılıyorlarmış gibi parlarlar. Bu arka plandaki ışık niteliği ekranı ve fotoğrafı andırır. Analog dijitale öykünür; resim mekanı, kurgusal mesafeyi temsil ettiği gibi kısaltan da iki boyutlu bir sahne alanı olarak hayal edilir.” – Selma Parlour.

 

Sitemize giriş yaparak kişisel verileriniz, site kullanımınızı analiz etmek, sosyal medya özellikleri ve reklamları kişiselleştirmek amacıyla çerezler aracılığıyla işlenmektedir. Detaylı bilgi için Çerez Politikası Metni’ni okuyabilirsiniz. Anladım butonuna tıklayarak açık rıza beyanında bulunmuş olursunuz.