Leylâ Gediz Denizens

05/09/2019 - 10/11/2019

The Pill

T H E P I L L ®, Leylâ Gediz’in galeri ile ikinci kişisel sergisini duyurmaktan mutluluk duyar.
'Denizens' sergisi, bir "e pokhé" olarak yer değiştirmenin, yere ve topluluğa, yerleşme ve yer kurmaya, istikrarsız
bir yer kurgusuna ve yerli bir topluluğun yerleşme ve yersizleşmesi temaları üzerine odaklanıyor.
19. Yüzyıl ortalarında artan uluslararası insan ve nesne dolaşımı dolayısıyla ortaya çıkan denizen (ikamet eden kişi,
bir yerin sakini) terimi, kan bağı ve/veya doğum yeri gibi “doğal” sayılan köklerden bağımsız olarak, yalnızca
orada yaşadığı, oturduğu ve sık sık orada bulunduğu için ait olan kişi veya varlıkları ifade eden, özcü olmayan
yeni bir tür aidiyeti tanımlar.
Leylâ'nın düzenlemesinde ise, diasporik varoluş, vatandaş/ denizen hukuki ve siyasi ikiliğinin ötesine uzanarak;
nesneler ve imgeler, dayanak yapılar ve resimler, alet-varlıklar ve insanlar arasında koşul eşitliğine dayanan bir
oyun alanı öneriyor. Ve denizen terimi olabilecek en bürokratik anlamdan, estetik sahaya doğru açılıyor.
Leylâ'nın “Denizens” sergisi, bir resimde, bir imgede ya da bir sergide, çerçevenin çoğunlukla dışında bırakılanın
bakış açısından, yer değiştirme halinde sürdürülen bir resim pratiğinin dayanağını oluşturan şeylere yöneltilmiş
bir dikkatle, dünyayı yeniden bir araya getirmekle ilgili. Bir yeri dış kenarlarından hareketle tanımlamak;
bedenler, insanlar, imgeler, nesneler ve aletlerin benzer şekilde taşıdıkları diasporik ve göçebe gerçekleri çıkış
noktası olarak almak ve bu esnada çerçeveyi, kalıbı ve yazılımı odak noktasına yerleştirmekle ilgili.
Sergi, kâğıt, resim, asamblaj ve enstalasyon çalışmalardan performansa uzanan yeni eserler barındırıyor.
Sanatçı ayrıca, Sudanlı-Türk sanatçı Deniz Pasha ile ortak tasarladıkları ' Raf Ömrü' başlıklı performans
çalışmasını izleyici ile buluşturdu ve sergide, yine Deniz Pasha’ya ait bir gravüre yer verdi.
Eş zamanlı olarak galeri, yazar, küratör ve sanat eleştirmeni Aslı Seven'in "Yabancılar Arası Uzun Süreli
Samimiyet" isimli makalesini yayınlayarak izleyici ile paylaştı.
Leylâ Gediz'in Vehbi Koç Vakfı koleksiyonuna dahil olan son eserleri ise, Selen Ansen'in küratörlüğünü
üstlendiği 'Kelimeler Pek Gereksiz' sergisi ile ARTER'de yer aldı.

Sitemize giriş yaparak kişisel verileriniz, site kullanımınızı analiz etmek, sosyal medya özellikleri ve reklamları kişiselleştirmek amacıyla çerezler aracılığıyla işlenmektedir. Detaylı bilgi için Çerez Politikası Metni’ni okuyabilirsiniz. Anladım butonuna tıklayarak açık rıza beyanında bulunmuş olursunuz.