Paul Schwer
Hakkında
(d. 1951, Almanya), Düsseldolf’ta çalışıyor ve yaşıyor.
Seçili sergileri arasında; Pi Artworks İstanbul, Türkiye (2020, solo, gelecek sergi); Neue Galerie
Gladbeck, Almanya (2020-21, duo, Johanna Flammer ile, gelecek sergi); Paul Schwer – Sonnendeck
(solo), Hotel Friends, Wilko Austermann küratörlüğünde, Düsseldorf, Almanya (2019); Paul Schwer: Trockenbau-Twist (solo), Kunstverein Pforzheim im Reuchlinhaus, Pforzheim, Almanya (2019); The Windows/Okno (solo), UGM - Umetnostna Galerija Maribor, Maribor, Slovenya (2018); Von beiden Enden (solo), Museum Ratingen, Ratingen, Almanya (2018); Krisenraum (solo), Lutherkirche, Bonn, Almanya (2017); Shining Shelter (solo), Clemens Sels Museum, Neuss, Almanya (2016); Paul Schwer: Caddesi (solo), Galerie Heinz Holtmann, Köln, Almanya (2016); The Shape of Things to Come (solo), Pi Artworks Londra, İngiltere (2015); Licht auf Waldboden (solo), Stadtische Galerie Schloss Borbeck, Essen, Almanya (2015); Paul Schwer (solo), Museum Art.Plus (önceden Museum Biedermann), Donaueschingen, Almanya (2014); Spot On #6 – İstanbul Güncesi: Tour-Retour (solo), Borusan Contemporary, İstanbul, Türkiye (2013); Home (solo), IKOB Museum for Contemporary Art, Eupen, Belçika (2013); Das Fruchtfleisch Unserer Architektur, Galeri Karl Pfefferle, Münih, Almanya (2013); Travelling Light, Kunstverein Ruhr, Essen, Almanya (2013) ve Big Baos, Galerie Heinz Holtmann, Köln, Almanya (2012) yer almaktadır.
Schwer aralarında; Cite des Arts, Paris, Fransa (1995); Artist in Residence at Degussa, Şangay, Çin
(2005-06); Stiftung Kunstfonds, Bonn, Almanya (2009); Residency Istanbul, Kunststiftung NRW,
Düsseldorf, Almanya (2015) ödüllerinin de dahil olduğu birçok ödüle ve bursa sahiptir. Ayrıca
University of Fine Arts Münster’de, Münster, Almanya (2016), misafir professor olarak ders vermiştir.
Eserlerinin yer aldığı koleksiyonlar arasında; Deutsche Bank Collection, Almanya; Museum
Kunstpalast, Düsseldorf, Almanya; NRW State Representation, Belçika ve Siemens Collection,
Almanya bulunmaktadır.
Ressamların ressamı Paul Schwer, yalnızca renk, mekan, ışık ve hareket arasındaki ilişkiyle
ilgilenmektedir. Bununla birlikte sonuç geleneksel iki boyutlu kanvastan çok uzaktadır, Schwer’in
yapıtları ölçek anlamında önemli ölçüde değişkendir. Çalışmaları kamusal alanları, galerileri ve
terkedilmiş binaları dolduran geniş yerleştirmelerden; pervaz, tavan ve duvarlara asılı daha küçük,
münferit nesnelere uzanır. Schwer soyut resmin düz resim yüzeyini üç boyutlu bir alana dönüştürür.
Saydam malzemeler aracılığıyla hem yapay hem de doğal ışığı kullanarak, geleneksel soyutlamada
olduğu gibi izleyicinin bakışını boyanın hareketsel uygulanmasına odaklar – bu yaklaşım rengin
mekansallaştırılması olarak tanımlanmıştır.