Nilbar Güreş

Hakkında

Nilbar Güreş (d. 1977, İstanbul) önce Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nden mezun olmuştur. Viyana Güzel Sanatlar Akademisi Resim ve Grafik Bölümü’nde yüksek lisansını tamamladıktan sonra Viyana Uygulamalı Sanatlar Üniversitesi'nde Pedagoji Resim ve Tekstil Öğretmenliği eğitimi almıştır.

Nilbar Güreş’in pratiği; performans, video, heykel, enstelasyon, fotoğraf ve kumaş üzerine karışık teknik kolaj gibi farklı medyumları kapsar. Güreş’in işleri öznelden yola çıkarak daha geniş sorunları ele alır. Varolan kültürel sembolleri çözümlemekteki anlayışı, ve yerel zanaatlere dair donanımı sayesinde, külliyatına sosyal mesajlar telkin eder. Sosyal eşitsizlik, cinsiyet rolleri, kültürel kimlik kodlarına olan duyarlılığı ile Güreş, araştırmaları ve dokümantasyonlarıyla nükteli biçimlerde konvansiyonel olanı reddetmenin şiirsel yollarını bulur.

Güreş, 2013 yılında Hilde Goldschmidt ödülünü, 2014’de Otto Mauer ödülünü, 2015 yılında Avusturya’da beşinci kez düzenlenen Belvedere Contemporary (BC21), 2018 yılında Londra Sanat Fuarı'nda De’Longhi Art Projects Sanatçı Ödülü'nü ve 2021 yılında Pasquart Kunsthaus'ta gerçekleşen 'Sour as a Lemon' monografik sergisi ile Prix Maud Mottier Ödülü'nü kazandı. Nilbar Güreş 2012 yılında, Avusturya Hükümeti’nin desteğiyle, New York’ta bulunan International Studio & Curatorial Program misafir sanatçı programını tamamladı. 2014 yılında Lutetia Building, FAAP’ın Sao Paulo’daki misafir sanatçı programına katıldı.

Güreş’in seçili kişisel sergilerinin arasında; "Sour as a Lemon", Pasquart Kunsthaus, Biel, İsviçre (2021); “Mıknatıs ve Ay”, Galerist, İstanbul, Türkiye (2019); “Tell Me”, Kunstverein Reutlingen, Reutlingen, Almanya (2019); “Lovers”, Badischer Kunstverein, Karlsruhe, Almanya (2019); “See-Saw”, Galerie Martin Janda, Viyana, Avusturya (2019); “Başüstü”, Lentos Kunstmuseum, Linz, Avusturya (2018); “Jumping Bed and Female Lovers”, Galeri Tanja Wagner, Berlin, Almanya (2018); “Heartache of a Stone”, Galerie Martin Janda, Viyana, Avusturya (2017); “Açık Telefon Kulübesi”, The Israeli Center for Digital Art, Holon, İsrail; “Çift Başlı Yılan”, Rampa, İstanbul, Türkiye (2016); “JesuitenFoyer”, Viyana, Avusturya (2014); “F.O.KU.S - Foto Stadtforum”, Innsbruck, Avusturya (2014); “Pink Is The New Black”, Osmos, New York, ABD (2013); “Nilbar Wien-Na”, Galerie Martin Janda, Viyana, Avusturya (2013); “Açık Telefon Kulübesi”, Rampa, İstanbul, Türkiye (2013); “Self-Defloration”, Künstlerhaus Stuttgart, Stuttgart, Almanya (2011); “Nilbar Güreş, Soyunma”, EIKON ScAUfenster: quartier21 / MuseumsQuartier, Viyana, Avusturya (2011); “Nilbar Güreş”, Rampa, İstanbul, Türkiye (2011); “Nilbar Güreş: Window Commission 2010”, INIVA Institute of International Visual Art, Rivington Place, Londra, Birleşik Krallık (2010); “Unknown Sports, Indoor Exercises”, Salzburger Kunstverein, Salzburg, Almanya (2009) yer alır.

Sanatçının seçili karma sergileri arasında; Yokohama Triennale, Yokohama, Japonya (2020); “SESC_VIDEOBRASIL, 21st Contemporary Art Biennial, São Paulo, Brezilya (2019); “The Way Beyond Art”, Van Abbe Museum, Eindhoven, Hollanda (2017); “The Future Is Already Here - It’s Just Not Evenly Distributed”, 20. Sidney Bienali, Sidney, Avusturalya (2016); “Karanlıkta Gökkuşağı”, Malmö Konstmuseum, Malmö, İsveç (2015); “AGITATIONISM”, EVA International Ireland’s Biennial, Limerick City, İrlanda (2014); “Zeichen, Gefangen im Wunder. Auf der Suche nach Istanbul heute”, MAK Vienna, Viyana, Avusturya; Kunstverein Hannover, Almanya (2013); “Haset, Husumet, Rezalet”, ARTER, İstanbul, Türkiye (2013); 6. Berlin Bienali, Berlin, Almanya (2010); İnsan Neyle Yaşar?”, 11. İstanbul Bienali, İstanbul, Türkiye (2009) yer alır.

Nilbar Güreş, Viyana ve İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor.

Sitemize giriş yaparak kişisel verileriniz, site kullanımınızı analiz etmek, sosyal medya özellikleri ve reklamları kişiselleştirmek amacıyla çerezler aracılığıyla işlenmektedir. Detaylı bilgi için Çerez Politikası Metni’ni okuyabilirsiniz. Anladım butonuna tıklayarak açık rıza beyanında bulunmuş olursunuz.